2014. december 1., hétfő

Készülődés...

Teljes meggyőződéssel állíthatom, hogy karácsony megszállott vagyok. Még le se szedem a díszeket a karácsonyfáról, de már azon agyalok, hogy milyen lesz jövőre a dekoráció. Ez történt a legutóbbi karácsonyi időszakban is. Éppen elkezdtem vetkőztetni a fát, amikor is azon kaptam magam, hogy fejben már öltöztetem is újra.:) Azóta eltelt majd egy év és próbálom előszedni az akkori gondolatokat, amelyek akkor nagy lelkesedéssel fogtak el. 
Természetesen ilyenkor nem elég csak a fára koncentrálni, annak díszítése amúgy is várat magára egy kicsit. Sok más karácsonyi dekorációval lehet még az ünnep meghittségét otthonunkba varázsolni.  Az egyik legszebb dísze ilyenkor a lakásnak az adventi koszorú.
Van, aki szereti már készen megvenni és van, aki pedig szeret bíbelődni vele. Én az utóbbiak csoportjába  tartozom.  Minden évben nagylelkesen frissítem a dekor kellékek tárházát, amik csak arra várnak, hogy egy jó koncepció kitalálása után egymás mellett sorakozzanak a koszorú fenyőágain.
A korábbi években nagyon könnyű verziót készítettem. Csak levágtam fenyőágakat, amiket kör alakzatban egy karácsonyi dísztálon elhelyeztem, négy gyertyát közéjük ékeltem, majd a tűlevelekre ragasztópisztollyal díszeket illesztettem. Nos idén, valami haladóbb verzióra vágytam, így vettem egy szalma koszorút, amire egy zöld drót segítségével rögzítettem a fenyőgallyakat, nem kímélve az ujjbegyeimet. Biztos profibban is meg lehetett volna oldani, de jövőre már rutinosabb leszek.:) Miután az egyszerű szalmaalapból, szép, zöld, illatozó koszorút varázsoltam, jöhetett a próbálgatás. Hova kerüljenek a gyertyák a koszorún? Egymás mellé vagy egymással szembe? Mely díszeket használjam pontosan? Azokat hova helyezzem? Mi mivel mutat jobban? Nem lesz már túl sok? Vagy éppen még hiányzik valami? Nos ezek sorravétele után, végül megszületett. Ragasztópisztollyal rögzítettem az elemeket és már cipelhettem is az asztalra.  
A kimaradt fenyőgallyakat pedig nem hagytam kárba veszni. További dekorációkat készítettem, amiket a lakás több pontján szétszórtam. Így szépen mindenhol hivatalosan megvetette a lábát nálunk a karácsony.
És íme a készülődés és a végeredmény képekben:
Előkészületben...

A kis gallyak rögzítése nem volt olyan egyszerű, mint azt gondoltam.

Kis drótdarabokat vágtam...


...majd rögzítettem velük a gallyakat.

Ügyeltem rá, hogy mindenhova kerüljön zöld.

Nem maradhat ki egy kis rész sem.

Próbálgatás kezdődik

Majd rögzítem a dekorokat

Utolsó simítások

Voilá

Elkészült.


Teljes egészében

Minden fenyőágnak meglett a helye.

Így mindenhol érezhetjük az ünnep közeledtét.

Más nézetből is.

Minden dísz összhangban van egymással.
 
 
Ti készítettetek koszorút? Vagy vettetek? Milyen színkombó mellett tettétek le a voksotokat?
 
 
Köszönöm, hogy itt voltál.
 
Szép napot,
 
Szabina











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése